tisdag 6 april 2010

Men för HELVETE!

Att hävda att ens 16-årige son är oskyldig till våldtäkt är en sak. Att tipsa uppdrag granskning om fallet är en annan sak. Men att anmäla programmet till granskningsnämnden när resultatet inte blev som man ville är rent ut sagt sanslöst. Att skylla på ett tvprogram för att sonen efter sitt straff blir omhändertagen enligt LVU när sonen är dömd 2 gånger för våldtäkt är sanslöst.

Om sönerna blivit trakasserade och fått sin karriär som "musiker" förstörd på grund av sin blogg borde väl rimligen vara sonens eget fel. För det krävs inte stora kunskaper i att söka på nätet för att få tag i information. Någonstans får det sunda förnuftet råda. Och det verkar inte finnas hos den här familjen alls. För var har skammen tagit vägen? Att ens komma på tanken att låta sonen gå på skolavslutningen när han har BESÖKSFÖRBUD mot en tjej i samma klass saknar allt vett. Att som vårdnadshavare låta honom riskera brott mot besöksförbudet är rent ut sagt skandalöst.

Förnekelse är farligt. Och ingenstans nämns flickorna. Bedrövligt.

6 kommentarer:

Ninde sa...

Men du skojar? Finns det inte någon gräns alls för hur många självmål samma personer kan lyckas med och samtidigt fortsätta intala sig att allt är Någon Annans Fel?

Och vad i h-vete hände med att lära sina barn ta ansvar för sina handlingar? Lära dem skilja på fel och rätt?

Fast visst. Jag undrade också lite först varför UG inte lät mamman uttala sig. Som i uttala sig och förklara hur man tänker när man hejjar på sina barn trots att de gör något väldigt fel. För jag förstår faktiskt inte hur man tänker då. Alls. Det är inte ens snällt emot det egna barnet.

Serafim sa...

Näää men jag kan misstänka att det flyger ut en massa konstigheter som man sedan hade blivit anklagad för att ha "lurat" henne till.

Det som är skrämmande är att det faktiskt finns en ganska stor risk att det finns ett mörkertal i bakgrunden. Dvs att det här kanske inte vara enda gångerna som den här killen har gått över gränsen. I synnerhet när hans beteende faktiskt sanktioneras av hans familj. Men det är förstås svårt att ta till sig att ens 16-årige son är en våldtäktman.

Och jag kan inte annat än att hålla med. Ansvar för sina handlingar existerar inte här.

Liz sa...

Det som stör mig är att förövarens familj numera får skyddat boende och polisskydd. Att få skyddat boende i SE är allt annat än lätt. Är du brottsoffer och blir våldtagen/misshandlad/förföljd finns
det såklart inte resurser till något sådant, men våldtar man någon och sen låter de andra i familjen starta hatgrupper mot offren på facebook, nej men sjääälvklart, polisskydd - det fixar vi. Helt stört i min bok.

Serafim sa...

Jag håller fullständigt med. Det är helt stört att man efter att ha kört en hatkampanj och när det sedan vänds emot en så har man så får man tillgång till en massa resurser.

msn00b sa...

För att inte tala om att mamman dessutom bölade om att "våra liv har förstörts" jamen buhu då. Jag vill inte skriva att tjejernas liv har förstörts för det vore att förminska tjejernas personer MEN det är ta mig fan skandalöst att mamman till pojken kan med att ta de orden i sin mun efter vad hennes son gjorde mot två tjejer får mig att må fysiskt illa.

Fö hittade jag även en sparad dump av bloggen som killens bror skrev för att ordna stöd till sin bror. Intressant, om än ganska äcklande läsning.
http://www.scribd.com/doc/28921322/Fria-Dennis-Haggstrom-blogg-www-friadennis-se

Serafim sa...

Om jag ska vara snäll så verkar mamman inte har många får i fållan. Skrämmade läsning. Satt och snurrade lite på flashback idag och intressant nog verkar de ha fått ordentligt mothugg där nästan från början.