tisdag 13 april 2010

Teknikens under

Igår stormade pappa in på jobbet som bara han kan. Det är tyst och lugnt tills han kommer. Oftast ringer han när han är på väg för att tala om att han är på väg. Gärna med en lång förklaring om varför han kommer till jobbet efter klockan 9. Antar att han har dåligt samvete för att jag är på jobbet vid 7.30.

Men igår så hade han problem. Hans telefon fungerade inte. Och datorn var tydligen paj. Högtalarna fungerade inte så han skulle låna min dator för köra Skype. Så jag fick uppdraget att fixa allt. Datorn hade han startat om osv..

Joo telefonen ( sån där bärbar grej) dårå. Batteriet var urladdat och den var lite konstig att försöka ladda upp. Vid en närmare undersökning så ser jag att han har tagit ut de uppladdningsbara batterierna ( sannolikt slängt dom) och stoppat i vanliga. Detta istället för att ställa telefonen på laddning. Fiffigt verkligen! Dessutom hade batterierna börjat smälta eftersom att han försökte ladda upp telefonen. Suck. Nåja jag spände ögonen i honom och talade om så här får han inte göra.

Dags för datorn. Det tog mig ungefär 1 minut att klura ut vad som var fel. Så jag frågade honom om han ville veta vad som var fel. Joo det ville han. Är du verkligen säker?? Jodå det vara han.

Han hade stängt av volymen på sina hörlurar. Det sitter en liten dosa på sladden som man kan ändra volymen på och den hade han vridit ner.

Begåvat inte sant?

Inga kommentarer: