torsdag 8 april 2010

Äntligen

Så idag kör Yogan igång efter ett par veckors uppehåll och jag har sånt jäkla behov av det så att det är sjukt. Jag verkligen längtar. Idag börjar mitt nya liv ungefär. Förhoppningsvis bränner jag bort den jämngrå tjocka deppigheten och uttråkningen på en gång. Hoppar runt full av liv och kraft och tar itu med att plocka undan tvätten från i söndags.

Sen så ska det levas. Inte sitta apatisk hemma på kvällarna och stirra på den grå dumburken med en uppgiven min. Igår tog jag beslutet och bokade in veterinären till Fröken. Det har gått ett par veckor och hon är fortfarande halt. Så ska vi väl börja med att kolla vad det är. Mitt stalltips är kotledsinflammation.. ( veterinärens tips är överansträngning-same shit different name) Vilket jag genuint HATAR. För jag har bara mig själv att skylla för det. Inget annat. Jag skulle försökt variera underlag alternativt börjat att febrilt leta stall tidigare när jag tyckte att underlaget var dåligt och inte åtgärdades.

Men idag. Värsta Yogan blir det. Ska boka in fler pass på en gång. Ska bli alldeles lysande.

2 kommentarer:

Ninde sa...

Mm. Frambenstrassel är jobbigt, alltid lätt att vara efterklok. Hoppas det löser sig nu när du får bättre underlag iaf.

Serafim sa...

visst är det lätt att vara efterklok. Men avvaktar vad veterinären säger. Fast sannolikt är det ju mitt fel. Aldrig ridit med så lite variation som i vinter.