måndag 5 april 2010

Uppdaterar då..

Det är väl lite så där med saker och ting just nu. Hästkräket är halt och står just nu på boxvila. Vilket inte är ett dugg kul. Gillar inte att behöva sätta hästar på boxvila. Och det sitter i frambenen vilket dessutom verkligen bekymrar mig. Men bara att vänta och se om det blir bättre. Jag misstänker starkt att underlaget har med saken att göra. För inget av dom är bra nu. Blev inte ett dugg mer positiv när jag berättar för stallägaren och hon räknar upp hur många skadade hästar hon har. Tyder ännu mer på att underlaget spökar.

Samtidigt som jag har hittat ett nytt stall dit pållen ska flytta. Lite mindre anläggning med färre hästar men underlag som ser ut att vara finfina. Dessutom fina möjligheter att rida ut. Inte bara grusvägar på åkrar. Sannolikt kommer fröken få vila tills dess och sedan sättas igång ( bara 2 månader dit..).

Påsken har jag annars mest ägnat åt staketbygge hos syster yster och masen. Igår komma mamma och hämtade sin hund som jag passat i nästan 2 veckor. SOm jag sa till mamma.. nyfriserad, badad hund som fått sova i hästensäng. Kan väl inte klaga på det pensionatet?

Inga kommentarer: