tisdag 9 augusti 2011

Jo men så att..

Tillbaka hemma i lugnet. Kan utan att skämmas erkänna att helgen tog ut sin rätt igår. Men men det var det väl värt på sätt och vis. Roligt att vara tillbaka i Stockholm igen och nu har jag några veckor på mig att vila upp mig innan det bär av uppåt.

Fast så värst mycket lugn är det inte just nu. Mest en rackarns massa jobb och vet inte riktigt var jag ska börja. Lutar åt att det får bli några kvällar framöver för att samla ihop tankarna och lägga upp en strategi.

Men en viss nyfikenhet följer jag en tjejkompis förehavanden. Som det ser ut just nu så känns det som att det lutar åt att hon mer eller mindre kommer att försvinna iväg. Vilket givetvis är min tolkning. Och jag kan ju faktiskt ha fel. Men jag tror inte det. Men vill hon inte umgås med mig mer så sörjer jag inte. Är så vansinnigt trött på folk som gör stenkorkade val i livet och lever i ett konstant Norén drama. Att inte ta beslut är att ta beslut det med. Däremot är det lite skrämmande för om hon faktiskt gör det så är det inte hennes beslut utan resultatet av att hennes karl har lyckats genomföra operation hjärntvätt. Det är väldigt uppenbart att han gör allt för att kontrollera och manipulera henne. Tråkigt. Men nu varken vill eller kan jag göra mer. Som jag ser det så har man ett eget ansvar för sitt liv. Man kan styra saker om man vill.