fredag 12 augusti 2011

Helgen då rå..

Jaaa jag var ju i huvudstaden helgen som gick. Som faktiskt blev väldigt bra. Körde bil upp vilket är en enkel lösning. I alla fall på vägen dit. Jobbet gick finfint.... var hemma hos en samarbetspartner som är jämngammal med mig och bor ute i skärgården. Jag var en aning förutseende och plockade med mig bikini och handduk ( eftersom att när hon kom ner hit en gång berättade om att hon hade varit nere och nakenbadat på morgonen). Det visade sig vara ett snilledrag eftersom att solen sken. Så vi satt i bikini på terrassen och körde igenom grejerna och varvade med bad. Så nu har jag som är en kvalificeras badkruka faktiskt badat i Sverige i år. En typ av möte som jag gärna kör igen!

På torsdagen drog jag och tjejkompisen ut på södermalm. Lite bubbel, mat och sancerre efterföljt av ett par drinkar. Väldigt trevligt. Och precis på gränsen för att inte bli bakis.

Fredagen hade jag möte igen med kom hem i vettig tid. Lite shopping avhandlades. Mycket nöjd med årets rea för nu har jag ett par nya bikinis inför resan till varmare breddgrader. Värmen höll i sig så vi stack ut och åt lite. Sen var det ju dags att roa killkompisen. Eftersom att de har tillverkat en guddotter till mig får ju någon vara hemma med henne. Jag erkänner att jag inför den här resan faktiskt varit i lite kontakt med trevliga killen. Lite så där lagom lösa planer gjorde att vi sprang på honom. Sen började det allvarliga vindrickandet i en förfärlig tak. Ytterst trevligt. Killkompisen beklagade sig över att han kände sig som tredje hjulet. Jag förstår inte alls varför... det hela slutade att med att vi drog hem till killkompisen och satt och pratade mer eller mindre hela natten. Och jag fungerar inte när jag kommer i säng vid 04,30 och vaknar vid 7..

Det roliga med killkompisen och trevlige killen är att de är kompisar och jag har ju en gång varit sambo med killkompisen. Men det är ju över och förbi sen mer än 10 år. Numera är killkompisen gift, hans fru har blivit en mina bästa vänner och jag är gudmor till deras dotter. Trots det har grabbarna en issue med att det finns någonslags fling mellan mig och trevlige killen. Det är inte riktigt ok för någon av dom. Vilket jag faktiskt kan förstå men ändå inte. Oavsett vad är det lite roligt att höra samma sak från båda håll.

Lördagen ägnade jag åt att i olika omgångar försöka sova. Vilket bara inte gick. Sen på kvällen var det dags igen. Ut på stan. Drinkar. Historier från förr. Tröttare än tröttast. Går in i övertrötthet och har svårt att sova. Söndagen var dagen för hemfärd. Det gick så där. Det spöregnade så mycket så att jag 2 gånger helt enkelt körde av och väntade på att det skulle ge sig. Väl hemma var det bara att kavla upp ärmarna och börja jobba. Övertrött igen och kunde inte sova. Men sammantaget en bra helg.

2 kommentarer:

Ninde sa...

Uj,uj..här händer det saker minsann!

Någon chans att flingen mellan dig trevlige killen utvecklas? ;)

Serafim sa...

Lätt osannolikt... och har inga sådana förhoppningar. Mest trevligt att ses helt enkelt. Ingen deal av något slag eller så. Den som lever lär väl se. Men en förbaskat trevlig kille även om han som alla andra har sina issues..