tisdag 16 augusti 2011

Logik..

Jag bara älskar viss logik. Som i söndags när jag kom ut till far vid 13 och tyckte att idag kan vi minsann måla hästtransporten. Fick då följande argument:

Näää men sådant ska man börja med på morgonen så det hinner att torka!


Visst, fine, jag kan köpa det argumentet. Eftersom att jag är så trött på det här projektet så vill jag ha skiten klar någon gång. Alltså tänkte jag att jag tar ut semester tisdag enkom för att måla. Enda dagen denna vecka som det inte skulle regna. Men se det gick inte. För helt plötsligt var det ett möte som jag borde vara med på. MEN sen kom det här förslaget:

Fast du kan ju sticka tidigare från jobbet och måla då?


Lätt förundrad undrade jag varför det skulle gå att måla på eftermiddagen på en tisdag och inte efter lunch en söndag?! Det blev lite tyst. Ett tips är att komma ihåg vad man säger till mig för trots att jag är blond så kommer jag trots allt ihåg saker... I synnerhet när jag anar att det verkliga argumentet är att NÅN inte hade lust att måla i söndags. Senaste budet är att han ska lägga en timme varje dag på att pyssla så att skiten blir klar någon gång. Undrar om han själv tror på det?

Inga kommentarer: