tisdag 30 augusti 2011

Snörvel

Det blev en finfin helg i Stockholm med Popaganda på agendan. Lyckades se en hel massa band även om jag är av åsikten att lördagens program inte var någon större höjdare. Generellt var utbudet av band betydligt bättre förra året. Men sånt är livet antar jag. Lite fest på fredagen och i övrigt ganska lugnt. Inga större skandaler mer än att jag gick i sömnen.. och kom hem med en alldeles färsk förkylning i bagaget. Vilket var onödigt.

Blev besök hos veterinären igår och beslut togs på att Huliganen opereras imorgon. Det blir till att plocka bort de flesta tänderna. Vilket jag var väldigt tveksam till. Så jag bokade tid hos veterinären som jag faktiskt litar på är ärlig. Som lovade att Huliganen kommer att kunna leva ett fullgott liv utan tänder. Och säger han det, så tror jag faktiskt på honom.

Sen är det ju den där förbenade hästen jag har. Som dragit sönder sitt regntäcke ( Horseware och till den milda grad att det inte är lönt att laga) och dragit av sin en framsko, kliat sig som satan i svansroten och igår typ stod och galopperade i spolspiltan. Humöret var dessutom i den varianten att om jag sagt till henne på skarpen hade hon sannolikt slitit sig eller slagit huvudet i taket eller nåt. Totalt uppsnurrad med andra ord. Så på agendan idag är det att köpa nytt täcke, besök av hovslagaren och försöka rasta damen innan trots avsaknad av sko så att hovslagaren kanske kan lyckas få på nya skor utan att hota med att han aldrig vill sko henne igen. Dessutom hade hon lyckats att ta av sig ett regntäcke i hagen utan att knäppa upp ett spänne eller paja täcket. Fast det var ju inte mitt täcke...

Om någon har problem att göra av med pengar så kan jag tipsa om att skaffa djur.. de kan med lätthet fixa så att tusenlapparna fladdrar iväg i en nästan förundrande hastighet..

För övrigt så är mitt tips att lägga märke till den här killen. Såg honom på södra teatern i torsdags och det var rent ut sagt förbannat bra. Ännu bättre live.



Inga kommentarer: