måndag 5 november 2012

Helgen då rå

I fredags konstaterade jag att hästens muskler inte alls kändes fina utan betydligt värre. Alltså fick jag ringa snälla massören som bokades in på söndagen. Har man inget annat att lägga pengar på sååå..  Sedan bar det av till syrran för att trimma klart hundar och packa för lördagens äventyr. Klockan 4 (!!!) ringde klockan i lördags och det är ju något av ett projekt att komma iväg.

Efter att ha rastat 8 hundar och badat ben och fönat 4 så kom vi till slut iväg. Man kan ju undra vad man håller på med! Landade till slut hemma vid 17-snåret. Blev inte många knop gjorda i lördagskväll. Killkompis undrade om jag vill gå på bio. Fanns inte med på listan av alternativ. Alls.

I söndags hjälpte jag mamma att gå igenom grejerna i mormors lägenhet inför försäljning. Så helt plötsligt har jag ännu mer grejer i mina skåp. Sen hem och slappa en stund innan det blev stallet. Hästen älskar nog massören mer än mig. Hon vet precis varför hon är där och även om det gör ont så njuter hon. Det är så att vi börjar misstänka att hon hittar på grejer bara för att få massage. Men men nu ska hon ridas varje dag. Helst skrittas en timme! Känns hon fräsch är det bara att köra på. Intressant är dock vem som kan ta henne när jag är borta. Dags att muta någon. För hon ska helst gå varje dag.

Ny vecka. Lägenheten ser ut som kriget och jag bara MÅSTE tvätta innan fredag. Intressant. Lutar åt att det blir till att muta mamma en aning. Tvätta en kväll och rida varje dag går inte ihop. Plus att jag inte varit smart nog att boka tvättstugan.

Inga kommentarer: