måndag 26 november 2012

Måndag

06.59 telefonen ringer. Jag vaknar. Hysterisk far som tvunget ska ha nåt skannat på jobbet ( som han sa att han skulle gjort i helgen). NU! Jag upplyser honom om att jag sov. Dvs har försovit mig. Han är sur som en ättiksgurka. Jag påtalar att han lyckats ringa och väcka mig BÅDE lördag och söndag helgen som gick för att prata jobb. Vilket inte är ok! Han inser väl att det inte är läge att vara sur. Går upp och upptäcker att 2 av 3 som har nyckel till jobbet är sjuka. Den tredje är systematiskt inte i tid vilket jag senast förra veckan påtalade inte är ok - igen.

07.01 Ringer personalen. Talar om att jag är på väg. Kan har slängt ur mig mindre smart kommentar om den tredje personen som mycket riktigt INTE dykt upp.

07.04 Sitter i bilen på väg ner med hundarna i baksätet och får reda på att Nr 3 dykt upp. Fortsätter till jobbet.

07.10 kommer in på jobbet. Börjar leta överallt efter usb för att kunna skanna. HIttar inget får vänta på kollegan. Slänger ut hundarna så de får springa lite.

07.30 Kollegan kommer och har ett usb.

07.50 Allt fixat och klart och jag har inte slagit ihjäl nr 3 men tänker elaka tankar om hon någonsin behöver en referens till nytt jobb i framtiden. Även påtalat tydligt att jag INTE är imponerad idag heller och är genuint trött på att behöva tala om för en vuxen människan att det är hennes ansvar att komma i tid till jobbet. Jag ska inte behöva vara på jobbet 06.45 varje dag för att kontrolla att personalen kommer i tid.

07.55 Rastar hundarna och kör upp till mamma för att ge dem mat och lämna dem.

08.15 Hemma. Tar en dusch. Försöker få mitt bedrövliga humör att släppa.

08.35 I bilen igen. På väg ner till jobbet. Ringer syrran och får prata av mig.

08.45 Tillbaka på jobbet. Fixar en macka och kaffe.

09.00 Börjar bli människa igen.

Så hur var din morgon???

Inga kommentarer: