torsdag 1 november 2012

Höst/vinter

Fram tills nu har jag tyckt att hösten var ganska okej. Fått rida ut på soliga höstdagar med de fian höstfägerna. Men nu! Allvarligt talat. Det gör inget annat än blåser och är kallt. Dessutom går det inte att rida ut på kvällarna för det är mörkt så tidigt. Så jag fryser och är allmänt sur. Utöver det sitter förkylningen kvar.

Visst det är ljusare på morgonen men det är ändå mörkt när jag går ut med hundarna strax efter 6 så det spelar ingen som helst roll. Just nu är jag måttligt imponerad över att börja jobba vid 7 på morgonen. Men imorgon när jag bommar igen företaget vid 13 så är det okej. Så imorgon hoppas jag på att det INTE regnar och blåser så jag kan rida ut en sväng. Lär bli utan sällskap. Det är förbannat tråkigt att sitta och skritta själv faktiskt. Lördag bär det av mot hundutställning i ottan. Så glöm drömmen om sovmorgonen! Lite spännande dock för Råttan ska med och visas. Håller tummarna på att det går bra. Då får hon följa med till Sthlm hundmässa vilket hade varit roligt.

Inga kommentarer: