onsdag 12 februari 2014

03.30 i natt

Att ha katter har ju sin charm. Inte mitt i natten när det ska kelas. Oavsett om jag sover eller inte. Det går att spinna jävligt högt kan jag berätta. Dessutom i kombination av att klampa runt på mig och stoppa in en tass här och där. Som i örat, näsborren och funkar inte det kan man ju alltid prova att dra av hårsnodden i mitt hår. Viss envishet besitter fanskapet dessutom. När jag sedan hade vaknat så klättrade han runt och krafsade på tavlorna. Krafsa är svårt att göra utan att få tavlan att vicka runt på väggen vilket lägger till extra ljud. Men då kom min hämnd. Vattensprutan. Sedan fick jag lugn. Men då kunde jag inte somna om.

Noterar att jag måste köpa den GODA burkmaten. Inte köpa fel fler gånger. Det protesteras. Högljutt.

Inga kommentarer: