onsdag 12 februari 2014

Flykt från vardagen

Det blev en sådan där dag när jag MÅSTE tänka på annat för att inte utveckla mina mordiska tankar om somliga. Alltså sitter jag och tänker på min fredag. Planen är att äta lunch ( och dricka vin) med en gammal kompis/kollega som jag inte träffat på åratal, åka och handla ostron, ta ett långt bad och dutta med en massa mat för att sedan somna i soffan hos min kille.

Detaljplanerna eskalerar allteftersom dagen går. Jag försöker febrilt att inte komma med den där blicken som antingen idiotförklarar somliga direkt eller försöker att inte tänka på att det kanske kanske kanske hänger en snara över deras huvud som man kan släppa ner på given signal för att sedan hissa upp dem med förhoppningen att det åtminstone får grodorna som hoppar ut ur munnen att sluta hoppa. Eller så kanske grodorna fyller munnen så det blir tyst. Vilket fick mig att tänka på när min kille berättade om när han åt levande bläckfisk. Tydligen ska man tugga dom noga för de kan suga sig fast i halsen med sina tentakler. Jag upplyste honom att det var bland det satans äckligaste jag hört och att jag gärna hade stått över om han vill bjuda på sådant. Det var en omskrivning över hur förbannat äckligt jag tycker det låter. Bara skräcktanken på att äta något som jag kan känna rör på sig i min hals får mig att vilja leva på morötter.

Så nu gäller det bara att fundera på något trevligt ställe att äta lunch på. Kan ta hela dagen i anspråk. Under tiden ska jag intervjua ny personal, förbereda morgondagens möten och se om jag hittar någon CD-bok så jag slipper prata med pappa under resan till huvudstaden imorgon. Jag lär få köra så det är väl jag som bestämmer???

Inga kommentarer: