onsdag 12 februari 2014

Den röda faran

Det blev en arla ridtur i morse. Precis när jag skulle sitta upp så rörde sig något nere i "farliga" delen i ridhuset. En röd katt hade tydligen kommit på att det var en fin idé att smita in i ridhuset. Jag tippade att det skulle finnas något hål så att den kunde ta sig ut. Efter en stund insåg jag att så inte var fallet. Fröken fick alltså bekräftat att den verkligen ÄR farligt nere på kortsidan så det blev en liten diskussion angående vad man ska koncentera sig på under ett ridpass. Jag tyckte att göra sina uppgifter var en god idé, fröken tyckte att spänna sig och springa och smygtitta på kortsidan var det enda alternativet.

Dessutom kunde ju inte katten tänka sig att sitta still utan stoppade då och då upp huvudet vid sargen vilket fröken tolkade som att det är en röd tiger i ridhuset som definitivt vill äta upp henne. Nåja till slut så fick vi till det.  Kan konstatera att jag inte har en morgontrött häst. Hon tycker det är hur kul som helst trots att klockan var strax före 6.

Lustiga i det hela är att hon normalt sett aldrig reagerar på katter eller hundar. Men lite pigg och laddad och sedan när den dessutom befinner sig på FEL plats då är det lite kris. Fast jag är lite nöjd trots allt. Det blev ju ingen repris av söndagens panik i alla fall.

Nu överlämnar jag henne till hästvakt i tre dagar som även kommer att rida henne. På söndag hoppas jag att jag hinner till stallet innan det blir mörkt så att vi kan rida ut en vända.

Inga kommentarer: