måndag 3 februari 2014

Groundhog Day

Det är förvisso inte tisdag. Men känns knappast som att våren är på gång. Det är kallt och halt ute. I morse kändes bilen som en frysbox. Underkylt regn och dimma är ingen höjdare. Det var så att isen på rutorna var riktigt svår att få bort. Insåg dessutom att mina vantar nog ligger kvar i Stockholm.

Det är helt enkelt måndag och jag har ingen lust med något. Jag vet att hästen grävt upp sin bädd i helgen så jag har ett projekt att se fram emot ikväll. Skillnaden mellan vardag och helg blir lite för stor just nu helt enkelt. Faktumet är att det är inte särskilt kul att komma hem. Jo jag blir glad av att träffa mina djur men jag går mest och väntar på att få flytta härifrån. Samtidigt som att vardagen suger musten ur mig, det finns inte tillräckligt många timmar på dygnet och jag är vansinnigt trött på att jag förväntas stå standby och fixa allt. Vilket jag egentligen inte har något emot men problemet är att det som gäller idag inte gäller imorgon. Jag vill ha lite struktur och ordning och reda vilket systematiskt motarbetas. Dessutom får jag uppdrag utan någon som helst information eller kravställning. När det sedan inte blir som den som gett uppdraget tänkt sig får jag skit för det. Tålamodet räcker inte hur långt som helst. Lägg till att prioriteringarna varierar från timme till timme.

Nåja så ser livet ut. Helgen var bra och lugn. Det är inte svårt att fördriva två dagarna med att inte göra något särskilt. Laga mat, titta på film, spela spel...

Inga kommentarer: