måndag 24 februari 2014

Marodörer

Härom veckan hände det igen. Jag hade glömt mitt headset till telefonen framme. Dagen efter så fungerade det inte. Efter en lite noggrannare undersökning hittade jag orsaken. Föga förvånande hade någon av katterna tuggat lite lätt på sladden. Eftersom att jag hade ett headset i reserv så var det ingen större bekymmer. Om jag nu kunnat hitta det. Jag har en svag aning om att jag lade undan det för att ingen katt skulle tugga på det. Frågan är givetvis bara var? För inte fasen har jag lyckats hitta det.

I lördags gav jag upp och åkte och köpte ett nytt. Förhoppningsvis inte lika frestande sladd den här gången. Men nu fungerar det att lyssna på Spotify i mobilen när jag går med hunden vilket är det huvudsakliga användningsområdet. Definitionen på headset är numera att köpa ett hyfsat billigt med tanke på att det är omkring det femte jag köpt inom den senaste 12 månaderna. Jag tror att mitt argument att katterna är billiga i drift nog får modifieras. De har tuggat sönder headsets till en högre kostnad än deras foder på den här tiden. Men får ju se det positiva i det hela. Det var ju ett tag sedan de sumpade någon datorkabel. Datorkablar är betydligt dyrare. Fast när jag tänker efter så har det nog gått en sådan det senaste året också....

Inga kommentarer: