tisdag 4 februari 2014

Ångest

Näää jag har inte varit så glad senaste veckorna. Ångesten över allt har tagit över. Eller oron. Så idag ska jag försöka att konfrontera det lite grann. Fixa lite hemma. Dutta i ordning saker och ting. Skaffa mig motivationen även om jag vet att jag ska flytta någon gång. Försöka släppa tanken på att han kanske ledsnar på detta eviga flängande som dessutom kostar en rackarns massa pengar. Inte skjuta upp alla jobbiga saker tills det är katastrofläge och fixa det då. Försöka få till lite planering helt enkelt. Försökte ju förra veckan men det gick  ju inget vidare.

Sammanfattningsvis sätta upp lite mål med vad jag ska hinna med varje vecka och dela upp saker. Se till att jag försöker ha en fast tid i tvättstugan i den mån det går. Röja upp hemma och ha en plan för maten. Planera vad jag ska göra med hästen. Se till att åka till stallet innan jobbet när det krävs även om det inte är lockande när jag ligger i sängen. Inse jag saknar min tjejkompis som ligger på en strand och latar sig i en månad till ( har ju ingen att prata med som förstår mig nu utöver syrran men hon är i kaoset själv).

Prata med min kille och inte bara spela spel på telefonen med honom. Planera mer hur vi ska lägga upp grejer. Försöka peppa upp mig på jobbet och inse att jag fått rollen som broms vilket jag inte trivs med. Kanske tom ta en diskussion angående det.

Inga kommentarer: