fredag 21 februari 2014

Lite pepp i regnet

Det här veckan har hitintills inte varit alltför inspirerande. Varit rätt matt efter att varit sjuk och utöver det lite lagom halvtrassligt på jobbet. Så igår tog jag min lyxen att fylla på lite sminkväskan vilket var ungefär en evighet sedan. Lite vårkänsla känns liksom efterlängtad efter att ha traskat runt i gummistövlar hela veckan. Jag brukar ju gå med Råttan i lite skog på morgonen och sedan lämnar jag henne hemma hos mammas man på dagarna som hon och Otäcka tillbringar tillsammans. Råttan har lyxen att i stort sett aldrig vara själv hemma. Dessutom hämtar jag henne oftast när jag åker hem från stallet av den enkla anledningen att den tiden när jag skulle kunna hämta henne före stallet är han oftast ute och går med hundarna och sedan får de mat. Senaste tiden har det regnat så i morse luktade det sjö i skogen och då är det ganska blött.

Nåja sminkshopping...


En ny Foundation som jag varit sugen på ett tag. Verkar oändligt lovande och innehåller solskyddsfaktor.

 Mascaran som jag helt enkelt inte kan leva utan. Inte ens vattenfast mascara sitter fast på mig. Men den här sitter rätt bra och ger inga mörka ringar under ögonen.
Ur Diors nya kollektion. Färgen heter Porcelaine och ger en riktig vårkänsla.

Inga kommentarer: