lördag 15 februari 2014

Alla hjärtans dag

Igår träffade jag en kompis/gammal kollega som jag inte träffat på flera år. Sammanfattningsvis så är hon sig lik. Det är obeskrivbart. Men roligt var det. Vi åkte och handlade och åt lunch med lite vin. Så jag serverade en ganska schysst meny igår kväll.

Ostron
Gratinerad havskräfta
Waguryggbiff med potatistimbal och jordärtkockspuré

Jaaaa jag erkänner att vi är totala matnördar. För övrigt kom världens bästa kille hem med en ros och ett par varma fårskinnstofflor till mig. Jag får nästan gnugga mig i ögonen för att se om han är sann. Helt overkligt. Dessutom är tofflorna ursöta. Middagen avslutades med House Of Cards. Vilket jag måste se om för jag somnade nästan direkt i soffan.

Idag ska vi hämta syrrans katt på Arlanda. Sedan kommer ett par kompisar förbi på en drink. Så vi får köpa Prosecco för jag tänkte att vi kunde bjuda på Aperol Spritz bland annat.

Inga kommentarer: