tisdag 1 juni 2010

Dagens surfitta

1. Jag har inte barn. Jag är inte mamma. Kom inte till mig på jobbet och tala om för mig att mjölken är slut. Vad ska jag göra åt det? ( Dessutom stör det mig ÄNNU mer att jag har så pass mycket koll att jag kan svara med en uppgiven suck "titta i kylskåpet, det finns mer mjölk på hyllan").

2. Bara för att jag är av kvinnligt kön så innebär det inte att jag gillar att städa. I synnherhet inte efter slarvig karlar. Punkt slut. Gäller båda jobb och privat. Så när jag få ägna mig åt att diska om saker på labbet och plocka undan efter karlarna så blir jag sur.

3. Jag förutsätter att även karlar borde fatta att om man slänger en massa glasgrejer längst upp på en stor hög av disk så finns det en stor risk att saker går sönder. Och om det gör det så får man det stora nöjet att diska om allt ( vilket när jag påtalade det möttes av en ytterst förvånad blick).

4. När saker BÖRJAR ta slut så beställer man mer. Inte när det är helt slut.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lyckas du där borta så är du varmt välkommen hit sen för att uppfostra min sambo, helst innan jag fastnar i läget "gnällkärring"

Serafim sa...

Låt saker förfalla är mitt tips.. och se vad som händer..

Ninde sa...

Brukar fantisera om att hyra in en kolerisk Nato general att styra upp städvilligheten i fikarummet lite ibland. Nån som pekar med hela handen, har vapen o krigsrättsbefogenheter. För jag orkar fan inte leka kontorsmamma..

Serafim sa...

Det är nog det jag kommer att bli. Kolerisk Nato general. Får man slå på folk som inte följer regler som jag satt upp?

Ser framför mig att jag får ha uniform och en sån där mössa och se riktigt jävla sträng ut.

Eller blir det kanske lite väl mycket som i hemliga armen?

Ninde sa...

Ha ha var iofs mer inne på elak manlig militär/ev dubblering som bootcamp träningsledare i upploppet inför bikinisäsongen här. Men visst. Over to you Gretchen..;)