torsdag 24 juni 2010

Lugn och ro

Är det jag saknar just nu! Men nästa helg är än så länge helt obokad. Och det känns väldigt skönt. Nu blir det midsommar och i år blir det firande hos syster yster med familjen. Kan nog bli ganska bra trots allt.

Projektet med hästtransporten känns som en smärre katastof och pappa ringer och tjatar om det varje dag. Jag fattar inte hur jag ska hinna med allt. Men jag har försökt förklara för honom att jag är superstressad och dygnet har bara 24 timmar. Så när jag kommer ut till honom för att fixa med det så tycker jag inte att det är ett dugg mysigt som han gör. För mig är det ett nödvändigt ont som jag vill får gjort snabbt för att åka hem. Att han går och lullar hemma och spikar lite är för honom avkoppling. För mig är det avkoppling att få åka till stallet.

Och som det är just nu är jag trött och sliten efter de senaste veckorna.

Men men nu är det midsommar och jag ska försöka få allt klart. För på söndag åker jag till Herning på Jylland för att visa hund på den internationella utställningen. Avfärd hemifrån vid 03.30.

Inga kommentarer: