tisdag 1 juni 2010

jo förresten

Så är det en vecka sedan min tokdiet inför att jag ska till huvudstaden inleddes. Det går rätt bra även om det var lite trist i helgen. Men bara att bita ihop. Tanken är att hålla i tills jag drar upp dit och då får jag "leva" lite för att sen åka hem och köra diet igen.

Jag fick frispel på mig själv och bara bestämde mig att nu får det vara nog. Så jag har grävt fram ett par "skinny jeans" som var tajta när jag köpte som för en massa år sen. Jag ska i dom igen. Och det kommer ta tid och en massa kilon innan det ens är möjligt. Jag slutade kunna ha dom när jag bodde i stan så det är inte bara skåne jag kan skylla på. Det var nog på den tiden jag sprang. Så vem vet det kanske inträffar igen. Att jag börjar springa alltså. Men just nu är pulver som gäller. Bara. Och lite kaffe. Det går inte annars.

En kompis undrade hur det kom sig att jag fläskat på mig. Finns väl bara ett svar: jag har ätit mer än jag har gjort av med?

Inga kommentarer: