måndag 7 juni 2010

Regn

Det spöregnar idag. Men jag är lite glad. FÖr nu kan jag inte vara tvungen att åka ut och skura på min hästtransport. Som skulle fixas lite.. och nu ligger sönderplockad på pappas garageuppfart. Som pappa förväntar sig att jag ska pyssla med varenda dag. Han inser inte att jag har annat att göra. Som ärligt talat är mycket roligare. För när han börjar med något ska det vara så omständigt som möjligt.

Jag ska måla om en pall hemma. Jag köpte färg. Pappa är upprörd över att jag inte tänker grundmåla pallen. Jag försökte tala om för honom att jag skiter i det inte blir fantastiskt. Det är en pall från Ikea som kostar 100 spänn. Det går att köpa en ny. Och min prioritet är att den ska bli klar. Så nu har jag släpat hem den igen och ikväll ska skiten målas. För jag behöver min pall annars når jag inte saker. Så den kan inte stå ute hos honom i flera veckor. Så det så.

Sen förstod han inte heller varför jag skulle måla den svart. Näää.. för att den ska passa med mina nya stolar. Bara därför.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle du få lite tid över så finns det en hästtransport här som behöver en grundlig genomgång (sambon har kört älg i den).
Jag är alldeles för lat för att gära det själv :(