måndag 28 juni 2010

Längtan...

Just nu längtar jag efter lugn och ro. Det ser inte ut att infinna sig. Men jag hoppas på att få en dag nästa helg med en bok i hängmattan eller nåt. Känns som att det vore en väldigt god idé.

Men helgen dårå. Midsommar blev en lugn och trevlig tillställning hemma hos syster yster. Med systerdotter iklädd jordgubbsklänning. Sött värre.

Igår kom kraftprovet.. resan till Herning och World Dog Show. Väckarklockan ringde 2.15 och då var det bara att duscha mig och hund för att sedan föna ben och buklinje. Resan gick finifnt. Kompisen körde och jag slumrade tom till lite. Rent resultatmässigt var det väl ingen höjdare. Men jag har aldrig sett så många riesen på en gång! Snygga som fasen. Kan ju konstatera att hundar som blir BIS på Jönköpingsinternatinella utställning inte är direkt fula...

Men kul var det och kom hem med lite nya halsband och koppel. Fast idag är jag mer än lovligt trött. Vaknade vid 2 i natt av att jag hade ont i huvudet. Så den här dagen är bara att räkna bort. Just nu känns det en aning tråkigt att det inte blir någon längre semester i år. Jag har lite ont om dagar så... det blir till att anpassa till saker jag vill göra. Som Falsterbo nästa vecka. Hoppas på att kunna åka ner 2 dagar. Grand Prix dressyr med Anky är ju inte helt ointressant.

Men tänk om jag hade fått ligga en vecka i hängmattan och bara vila!

Inga kommentarer: