lördag 19 juni 2010

Katter

Vissa saker förstår inte jag riktigt med mina katter:

- När jag tar fram datorn kommer lillkatten som ett skott och ska enträget kela. Eller hoppa fram och tillbaka med mellanlandning på min mage.

- Varför Huliganen lägger hårsnoddar i matskålen..

- Varför Huliganen lägger strumpor* i matskålen...

- Vad Huliganen har emot persinner** men accepterar fleecefilt som hängs i fönstret istället för persinner.

- Lillkatten älskar att bita sönder brev och annat papper i väldigt små bitar som hon spottar ner på golvet..

- Huliganen vill bara dricka ur vattenkranen. Sätter man inte på vattnet sitter han och slickar på den tills jag ger upp.

- Lillkatten älskar att ligga bland den rena tvätten. Helst riktigt nytvättad.

* jag gör mitt bästa för att hindra honom från att bryta sig in i garderoben för att stjäla dom..

** han klättrar i dom och för oväsen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja se katter, dom är inte riktigt kloka. Eller också så är det vi som kattägare som hade behövt lite terapi för att vi trots allt älskar dom små hårbollarna.

Serafim sa...

ligger nog något i det... men samtidigt kan katter vara en sensationell tröst..


Trots inbrottsförsöket i den nya strumpådan vilket innebar att en stor del underkläder låg över lägenheten! Och en hårsnodd - i vattenskålen!