måndag 14 juni 2010

Galet

Just nu är det alldeles för mycket på jobbet. Men efter att ha dykt upp vid lunchtid har jag lyckats rådda runt det mesta och nu har lugnet infunnit sig. Jag inbillar mig på intet sätt att jag är oumbärlig. Utan snarare tvärtom. Kan inte vara så svårt att vara utan mig. Men tydligen är det så. Jag börjar numera titta strängt omkring mig och funderar på vad det är som är så jävla svårt. Hur man kan bli hysterisk och virra till precis allt. Men men.. bara att bita ihop. Från och med nästa gång jag är ledig ska jag skriva en LÅNG lista med saker som ska göra och hur man gör det. Den ska bockas i allt eftersom och när jag kommer hem ska vi gå igenom ALLT. Här ska det inte vara något otydligt ledarskap inte. Och inte förutsätta att somliga kan tänka själv. Världen fungerar uppenbarligen inte så.

Nåja helgen som gick då rå. Föga skandalös. Fick träffa lite kompisar, dricka alkohol, vara ute på krogen. Och visst ja. Träffade lite otippat Herr Strul. Intressant på nåt vis. Och trevliga killen spelade ut sig. Men nu är jag hemma igen. All work and no play. Som vanligt alltså.

4 kommentarer:

Ninde sa...

"Spelade ut sig?" ;)

Serafim sa...

Hörde av sig försent för då hade jag redan dragit hem.... Och ville hem och sova kvällen efter. Tyckte vi kunde höras sen. Vilket innebär att han aldrig mer kommer att höra från mig om inte han hör av sig..

Ninde sa...

Aha. Aldrig fattat det där. Varför höra av sig alls då om man inte kan göra det på ett hyfsat sätt liksom. Helt rätt av dig att köra hårda linjen där..

Serafim sa...

Japp. Finns annat att lägga sin tid på. Som är roligare.