måndag 11 mars 2013

Anka, mello och högaklackar

I fredags ringde syrran mig. Frågade om jag inte kunde komma ut till dem på lördag kväll. Jag blev en aning tyst. Hon skrattade och undrade varför jag blev så tyst. Joooo jag letar efter en ursäkt. Sen kom jag på den. Slutade med att de kom hem till mig i stället.

På menyn stod det ankbröst med potatistimbaler och rödvinsås. Lite italienska charkisar till förrätt. Citat från systerdotter snart 3 år. "Det var skiiiitgod mat".. måttligt smarta jag lyckades spola ner fetten från ankan i vasken. Det var en ursel idé. Gårdagen fick ägnas åt att fixa igensatta rör..

Sedan hittade systerdottern mina skor och klampade runt i högklckat. Ville att jag skulle ha dem på mig när jag laga mat. Kände mig genast som taskig kopia av en Hollywood fru.
Dansade till Sean Banan. Sen kom mamma och hennes man. Invasionen var komplett.

Sedan gick alla hem och lugnet infann sig. Det blev väldigt tyst.






Inga kommentarer: