onsdag 13 mars 2013

En sådan där dag

Försöker jobba. Men någon kommer hela tiden och ställer frågor. Det är väl okej. Men hade underlättat om det förekom en aning mer specifik information:

Äldre man (ingen nämd ingen glömd): - Har du skickat filen?

Jag: - Vilken fil och till vem?

Äldre man (ingen nämd ingen glömd): - Jo men filen till han, du vet?

Jag: - ???
Äldre man (ingen nämd ingen glömd): - Han, den där du vet?

Jag: -Jag skickar ganska många filer så vad handlar det om?

Äldre man (ingen nämd ingen glömd) nu med stor suck och skakar på huvudet: - Men filen!!!

Jag: -????????????

Äldre man (ingen nämnd ingen glömd): - Fattar du inte?

Jag: - Näää vilket land och företag pratar vi om så kanske jag förstår? ( börjar rabbla förslag till slut sååååå)

Äldre man (ingen nämnd ingen glömd): - Jaaa han! ( och säger fel namn)

Jag:- Jag mailade den för 2 veckor sedan och satte cc till dig....

Äldre man (ingen nämnd ingen glömd): - DET HAR JAG INTE SETT!

Jag:- Visst. Jag skickar mailet igen ( för tredje gången i ordningen men föregående historik)

Hav tålamod var from god brukade min farmor säga. Det går inte så bra vissa dagar.

Inga kommentarer: