onsdag 27 mars 2013

Helt apropå

Så är det onekligen lite lustigt. Flera av mina kompisar har under en längre tid frågat mig flertalet gånger om jag verkligen inte har hört ifrån den fd kompisen. Inte ett ljud är svaret. Vet du inte alls vad som hänt? Neeeej ingen aning. Hon raderade mig från FB. Men du har inte hört av dig. Näää varför skulle jag göra det? Finns väl ingen anledning ett ringa någon som uppenbarligen inte vill ha med mig att göra.

Men var varannan vecka är det någon som undrar. Tycker att det är konstigt. Att hon borde hört av sig. Jag är inte lika förvånad. För vad skulle hon säga till mig? Finns inga ursäkter för hennes beteende. När allt uppdagades valde hon nästan omgående att stoppa huvudet i sanden. Fly bort. Inte svara i telefonen eller på sms. Så hon visste. Hon vet att jag vet att hon visste. Det är obehagligt. Hon kan säkert ljuga och måla ut sig själv som offer för andra. Men hon kommer inte komma undan det för mig. Hon hade kunnat sköta saker och thing på ett snyggt sätt. Engagerat sig. Allt hade stått i en helt annat ljus då. Tråkiga är att jag inte är förvånad.

Förvisso är det tråkigt att förlora en god vän men jag saknar inte henne personligen. Och hon saknar säkert inte mig. Var sak har sin tid.

Inga kommentarer: