söndag 3 mars 2013

Söndag

Jag har ingen direkt kraft att göra något och är vansinnigt uttråkad. Är numera exprt på tvtablån. Imorse vaknade jag 4.. nää i natt vaknade jag 4 och hade förfärligt svårt att somna om. Vid 7 snåret började ena hunden att tycka att det är morgon. Försök spela sovandes med en entusiastisk riesen... det är fan omöjligt. Så var bara att ge upp och ta en lång promenad. Jaaa det var väl mysigt.. eller nåt. Nu samlar jag kraft för att åka och handla hästfoder. Vilket jag inte är direkt sugen på.

Jag skulle vilja göra något roligt/trevligt idag. Men kan bara inte komma vad??? Nåja får fixa foder, longera hästen som fått en ofrivillig vila ( alltså kommer bocka som fan) och överväger att ta en lång promenad ner i stan med dårarna ( dvs 2 riesen) och titta i skyltfönster.

Ordningen i hemmet har jag lagt ner närmaste veckan. Förvisso får jag dammsuga VARJE dag just nu pga av 8 smutsiga tassar som släpar in enorma mängder sand ( trots att de har 3 trappor att skaka av sig sanden på) men i övrigt väntar jag tills de åkt hem. Imorse lyckades den ena kliva rakt in i en tistel... så hon hade en sisådär 20 tistlar på sig som jag fick stå och dra bort. När hon försökte ta bort dem flyttade de sig från benen till skägget. Bra jobbat!

Inga kommentarer: