tisdag 5 mars 2013

Ta da!

Idag är jag frisk. Eller rättare sagt att idag har jag bestämt mig för att jag är frisk. Så åter till livet.

Igår kväll var jag hemma hos syrran och passade ungar. Den snart 3åriga tösen fick en film "Totoro" ( som alla barn bör få) och 2 st nagellack. Så vi började titta på filen och jag målade hennes naglar. Varannan nagel grön och varannan lila. Snyggt! Sedan somnade hon. Imorse hade hon börjat dagen med att fråga efter mig för att sedan tala om för mamma att man inte kunde pilla på nagellacket. Det var inte så lätt att få henne att förstå att färgen måste torka och man inte ska pilla under tiden ( trots att jag köpte snabbtorkande). Men det kommer nog. Känns som att jag börja uppfylla rollen som "den roliga monstern"... nästa gång ska jag köpa ansiktsfärg eller nåt.

Bäbisen. Jaaa han är en bäbis. Som är i den svåra åldern när han vill bli road men inte kan göra just något. Klart som fasen att han vaknade när jag kom för att sedan vara vaken hela kvällen. Det var skönt att komma hem, slänga in nerspydda kläder i tvätten och ta en dusch. Nu ska jag maildutta! Tjoho!

Inga kommentarer: