onsdag 6 mars 2013

Terror

Nu är det ju så att jag vill gå på Way Out West. Det är inte så lätt. För jag vill inte gå själv. Alltså har jag redan börjat terroristera mina kompisar... jag är nämligen inte alls säker på förra årets medlurade offer kommer att hänga på i år. Man får ju prioritera. Vaddå köpa sommarstuga och vilja hänga i den och lägga ner en massa pengar när man kan åka på WOW...  Jag skiter i att jag börjar bli gammal. Det fanns faktiskt jättemånga som var äldre än mig förra året. Saken är den att jag tycker att det är kul att se band. Gärna många.. Men jag tänker inte åka till nåt ställe där man måste bo i tält. Jag vill ha boeende med schysst frukost och en riktig säng. Dessutom stolterar WOW med helt klart det bästa utbudet. Enda jag kan klaga på att de är två festivaler i en. Så vissa band spelar i Slottsskogen och vissa inne på klubbar. Klubbarna innebär begränsat med plats och jag hatar att stå i kö.

Problemet är det att mina kompisar är i reproduktionsåren. Dvs de har skaffat barn. Då är det inte lika lätt att sticka hemifrån i 3-4 dagar och gå på festival. Men om jag verkligen försöker så kanske jag lyckas... Är inte ledsen över att Neil Young blev bokad.. ökar oddsen.

Inga kommentarer: