tisdag 26 mars 2013

forts. förundrad

Vi har en espressomaskin på jobbet. Man stänger av den ( och sätter igång) på baksidan. Jag menar menar inte att min sätt är rätt sätt. Alltid. Men jag brukar sätta igång den när jag ska använda den och stänga av den när jag är klar. Jag skulle vilja påstå att det är en ganska enkel metod.

Nu har den varit i gång flera dagar när jag kommer på morgonen. Spelar väl ingen större roll för min del. Men jag har ju en far som kan få hysteriska utbrott över sådant. Alltså fick jag fråga personen (styvbrodern) som brukar dricka espresso på eftermiddagen om han stänger av maskinen. Näää inte när han använde den utan det brukade han göra när han gick hem. Jag råkade påpeka att det nog inte fungerat sista dagarna... nää men då han inte varit sist kvar var hans svar. Nää men om det bara du som inte stänger av maskinen efter användning så får du ju göra det innan du går hem. Men jag är ju inte sist svarade han då. Men om du inte berättar för någon att du alltid gör så hur ska vi andra då kunna veta? Svaret jag fick då var: men jag brukar ju gå sist. Jo men ser du inte en viss problematik i att när det INTE är du som går sist så vet INGEN annan om att du har lämnat den igång? Då får jag svaret igen: men jag brukar gå sist.

Tänk snälla tankar, bli inte galen, ha tålamod.. börja inte tänka på när du försökt få honom att använda diskmedel när han diskar.. när han med en dåres envishet hävdar att det inte behövs och man varenda gång får diska om allt. Tryck bort den tanken. Tänk på söta kattungar, hundvalpar och föl. Inte en tecknad film när någon släpper en piano över en av karaktärerna.

Inga kommentarer: