onsdag 16 oktober 2013

Höst höst höst

Igår blev det en dag hemma på grund av huvudvärken dunder under natten. Jag erkänner att det inte blev många knop gjorda alls. Så väskan ligger kvar i hallen och det ser ut som kriget. På kvällen började jag bli aningen mer människa så det blev ut till hästen och gjorde första rycket med klippmaskinen, red ett lättare pass dressyr och åkte till en kompis för att hjälpa henne med hennes unghäst.

Roligaste var faktiskt att det fanns kattungar i det stallet. Råttan var med och en av kattungarna hade verkligen ingen som helst respekt för henne. Råttan är dessutom snäll mot katter. Men när den började krypa under hennes mage så flydde hon. Men kattungen efter. Så det hela slutade med att kattungen jagade runt Råttan i stallet som tyckte det var hysteriskt roligt. Sedan kom kattmamman och förstörde nöjet. Hon såg lätt mordisk ut så jag fick rädda Råttan från att bli anfallen.

Träningen gick för övrigt finfint och det är kul att mina tips verkligen verkar fungera! Så jag och kompisen var mycket nöjda.

Inga kommentarer: