måndag 21 oktober 2013

Jomenvisst

Det gick som en smäck att vara barnvakt. Främst för att 1-åringen somnade i bilen på väg till  mig och sov i 2 timmar. Så det var soft ända tills han vaknade och började klättra och pilla på precis ALLT. Fast det blev bara en halvtimme eller så innan syrran kom. Jag stekte pannkakor på beställning av 3-åringen som moffade i sig hela 5 stycken. Så jag misstänker att de var godkända.

I lördags tog jag beslutet att promenera i skogen med både häst och hund. När jag red i fredags kändes det som att hon hade rejäl träningsvärk och stod emot rätt mycket vilket slutade med galoppbommar a la flänga runt med ponny ungefär. Det tycket hon var kul och tände till lite mer i alla fall. Så vi promenades i skogen i det fina vädret vilket var mysigt.

Följden blev ett dressyrpass i ridhuset i söndags pga busväder ute. Men hon kändes jättefin och lagom pigg så det var rätt beslut så här i efterhand. Dessutom hade vi finfint sällskap och hästarna bara njöt och nästan tävlade om vem som kunde visa sig mest samarbetsvillig. Väldigt roligt.

Sedan fick jag bita i det sura äpplet och åka in och jobba i söndagskväll. Måttligt kul men nu är det trots allt fixat en massa vilket i sin tur är ganska skönt.

Denna veckan är lite lagom fullbokad som vanligt och på fredag åker jag upp till Stockholm. Fast om allt klaffar ska vi träna för ny dressyrtränare på torsdag vilket vore intressant. Misstänker att det blir så att jag åker upp och motionerar hästen tidigt på fredagmorgon.

Inga kommentarer: