tisdag 29 oktober 2013

Storm

I går slog stormen till mot Skåne. Så följaktligen blev morgonens hundpromenad ytterst begränsad på grund av nedfallna träd. Dessutom lyckades jag snubbla på en gren så nu är det hål i jeansen jag köpte i lördags. Dagens i-landsproblem är jag medveten om. Men jag är ändå sur.

Gårdagen blev något upphackad på grunda av allt. Men hästarna kom in tidigt och en tjej som bor nära stallet fixade mockningen så jag behövde inte åka ut. Vilket var tur för fy sjutton vad det blåste. Det var så jag var tvungen att koppla råttan för att hon inte skulle blåsa bort.

Utöver allt så verkade blivit ett jäkla tjafs i stallet över dressyrträningen i torsdags. Tydligen så är det bara hoppning som gäller. Att begära att det ska vara hinderfritt i ridhuset någon dag i veckan är tydligen överkurs. Lite less är jag allt. Men får väl se hur det blir. Summan av det hela är väl att glömma dressyrträningen eller köra iväg. Vilket jag helt ärligt inte riktigt känner att jag har tid med just nu.

Inga kommentarer: