fredag 11 oktober 2013

Morgonstund..

Idag blev det ridning i ottan. Jag åker till Stockholm över helgen och ville verkligen rida idag så då var det bara att gå upp tidigt. Lustiga är att hästen verkade tycka att det var rätt festligt att komma ut i ridhuset klockan 5.45. Jag har insett att det bekväma livet jag hade tidigare är det bara att glömma. Ska jag få ihop mitt liv så är det bara att trixa så att det fungerar. Är ju onekligen så att jag har haft det relativt lugnt och förspänt senaste åren. Slutat tidigt på jobbet varje dag och kommit hem från stallet i rimlig tid. Nu blir det en återgång till som det var förut. Sena kvällar, tidiga mornar och så vidare...

Men Stockholm idag. Känns förträffligt. Och hästkompisen tar hästen i helgen och har lovat att rida henne. Finfint.

Inga kommentarer: