onsdag 30 oktober 2013

Helgen som gick

I fredags gick jag upp före tuppen och åkte ut till stallet och möttes av lite lätt yrvakna hästar. Madame fick en rastning på utebanan och sedan åkte jag hem för att packa. Sedan bar det av i bil till Stockholm. Fick skjuts vilket var lyxigt. När jag väl kom fram efter vad som kändes som en evighet gick jag och handlade lite för att sedan slå ihop en svamprisotto.

Vi åt middag hemma för att sedan ta oss in till stan för att se en spelning med några av hans vänner. Vi avslutade kvällen vid Hornstull på någon bar. En mycket trevlig kväll och riktigt bra spelning. I lördags vaknade vi förvånansvärt tidigt och gav oss ut på shoppingtur. Jag var trött som fasen efter gårdagen men shoppade loss på både jeans och stövlar.  Landade hemma och jag deklarerade att jag inte ville göra något mer vettigt den dagen. Så det blev skagenmacka (min önskan) till lunch framför tvn och sedan blev det en massa tvserier med avbrott för bad och middag. Sedan somnade jag enligt traditionen i soffan.

I söndags hände inte mer än att jag hade ett ärende att fixa och det skulle lagas mat. Sedan sumpade jag planet hem på kvällen och fick boka ny biljett hem på måndagmorgon. Sådant som händer. Men jag var inte direkt ledsen.

Inga kommentarer: