tisdag 22 oktober 2013

Regn regn och åter regn

Vädret är helt enkelt bedrövligt. Igår lyckades jag longera hästen mellan skurarna. Men hon såg fin ut även om jag misstänker att det kan ligga lite träningsvärk efter söndagens fina pass. Intressant är att hon stretchar ut sig själv fint när jag longerar och ser ut att tycka att det är ganska skönt. Dessutom är hon så pass lydig att det går att gå runt med henne så att hon inte bara går på samma spår. Jag ska försöka ta ett pass med upphöjda bommar nästa vecka.

Idag blir det sen ridning och i ridhuset. Jag måste helt enkelt tvätta innan jag åker till stallet. Sedan kom jag på att om jag eventuellt ska rida dressyrträning på torsdag så är det hög tid att ta fram kandaret. Så det ligger på listan över måsten idag. Kan ju ha varit bra att ha ridit på det en gång innan träningen i alla fall.

Så det är dagens plan. Känner mig lite måttligt inspirerad efter att ha klafsat runt på morgonpromenad med hunden i gummistövlar. Och tro mig. De behövdes.

Inga kommentarer: